Weet u dat 80% van uw klanten tegenwoordig op hun telefoon en op het web kijken voordat ze wat aan gaan schaffen?
Wij van Kassacentrum.nl gaan er nu door middel van de QR-code voor zorgen dat de websiteverkoop in de kassa wordt verwerkt, en wel op een zeer eenvoudige manier.
De QR-code is een eenvoudige manier om een URL (verwijzing naar een plaats op het web) te activeren.
De eerste fase is inmiddels gerealiseerd en werkt al bij diverse bedrijven.
U heeft een website of Facebook-pagina waar de klant op moet uitkomen. Dan kunt u ook bij ons siteruimte hebben met een pagina, op deze manier nemen we u al het werk uit handen. U levert het informatie/advertentie-materiaal aan en wij doen de rest.
We drukken de QR-code af onder aan de klantenbon. We leveren stickers met de QR-code en u krijgt de ‘m ook digitaal, zodat u deze kunt gebruiken in uw advertenties en alle andere bedrukte uitingen.
De eerste stap is zeer eenvoudig:
Uw klant koopt een product. Op de kassabon staat een QR-code. Of de klant krijgt een folder of een WhatsApp, of scant een sticker met de QR-code met zijn of haar mobile telefoon.
Uw klant scant de code en komt op de door u aangegeven pagina.
Hiervoor hebt u de volgende mogelijkheden:
1. Direct naar een actiepagina.
2. Een verwijzingspagina met daarop een aantal knoppen naar bijvoorbeeld de leveringsvoorwaarden de actiepagina of de gebruikersvoorschriften.
3. U hoeft in deze fase nog niet een eigen website te hebben, wij kunnen deze dienst aan u leveren.
Daar wordt momenteel hard aan gewerkt. Voortbordurend op fase 1 willen we ook kunnen verwijzen naar de webshop, die automatisch de bestelling verwerkt.
In fase 2 willen we direct de orders, zonder tussenkomst van extra handelingen verwerken.
Wij hebben ons eigen webshop-systeem gebouwd. Doordat wij hier zelf volledig de controlle over hebben kunnen wij de wens van de klant gemakkelijk vervullen.
De praktijk wordt zo: Bent u voorraadhoudend en wilt u die ook met uw webshop delen? Dan gaan we als volgt te werk: De voorraad wordt bijgehouden in ProfX POS. ProfX POS geeft deze voorraadstand door aan uw webshop. Daar projecteren we de voorraad in aantal of kleur.
Binnen ProfX POS kunt u aangeven of het hier gaat om een winkelproduct of een winkel- en webshopproduct. ProfX geeft de groep de artikelomschrijving en de verkoopprijs mee naar de webshop.
In uw webshop wordt de Groep uit de kassa de Categorie in de webshop. Zodat we ook daar goed de boel op orde houden, dit gedeelte gaat automatisch. U kunt in de webshop zelf altijd informatie toevoegen als extra foto’s, teksten of bijproducten.
Orders gaan ook automatisch naar de kassa en worden daar verwerkt. Het systeem ziet of er betaald is via bijvoorbeeld Ideal of op rekening, of het verzonden moet worden of dat het wordt afgehaald.
Wat u moet doen is de goederen pakken, verpakken en een verzendstikker er opplakken of klaarzetten om afgehaald te worden.
Door deze werkwijze heeft u aanzienlijk minder werk, financieel handelen we alles af op kassa en ziet u uw verslaglegging op het journaal.
Uw klanten staan ook gelijk geregistreerd voor wellicht andere acties of vervolgorders.
Om uw klanten de QR-Code te laten scannen is het van belang dat ze over de juiste app beschikken. Deze zogenaamde QR-codescanners zijn zeer simpel te download in de AppStore of via Google Play.
Een van de vele mogelijkheden voor android is: QR Code Reader
Beschikt u over een toestel van Apple en heeft u iOS 11 of hoger, dan zit er standaard een QR-Codescanner in uw camera.
Anders is de app QR Reader for Iphone een optie.